Ga naar de hoofdinhoud
ActiefWelzijn

15 manieren om je geweldig te voelen op vakantie

Door Sophie Tanner

Sophie Tanner Vakantie! Heerlijk luieren en even helemaal ertussenuit zijn. Precies wat je nodig hebt om op te laden. De realiteit is vaak anders. Plotseling zonder routine zijn betekend dat we teveel doen en vermoeider naar huis gaan dan toen we vertrokken.

 

To Toscane is daarom gaan samenwerken met Susan Gardner, een wellbeing expert uit Groot Brittannië. Zij geeft handige tips hoe een vakantie de mogelijkheid biedt echt weg te zijn van de dagelijkse sleur en weer in balans te komen. Susan gelooft er heilig in dat het loslaten van vaste routines een krachtige manier is om gewoontes te doorbreken. Een vakantie brengt een welkom nieuw perspectief met een nieuwe focus en meer aandacht.

 

We hebben vijftien tips op een rijtje gezet om te leren beter naar lichaam en geest te luisteren.

 

1 Neem iedere ochtend na het ontwaken tien tot vijftien minuten de tijd voor een korte meditatie. Focus op je gedachtes en dankbaarheid voor alles dat goed is in je leven.

 

2 Doe regelmatig een body scan. Waar zit spanning? Concentreer op die spieren om ze zachter te maken en te ontspannen.

 

3 Geef je huid een droge scrub voordat je warm doucht en eindigt met koud water.

 

4 Drink regelmatig water, bij voorkeur gefilterd.

 

5 Drink iedere dag twintig minuten voor een maaltijd heet water met citroensap.

 

6 Ontbijt met proteïnes.

 

7 Gebruik kleurrijke ingrediënten voor je gerechten.

 

8 Probeer producten met alkaline te eten zoals tomaat, vis, broccoli, spinazie, mango en papaja.

 

9 Heb je een momentje over schrijf dan negatieve gedachtes op. Gooi dit papier daarna weg.

 

10 Richt je aandacht op je gevoelens terwijl je kalmte inademt en spanning laat gaan bij een uitademing.

 

11 Probeer negatieve gedachtes te onderbreken en focus op wat je wel wilt.

 

12 Wees alert en in het moment. In het nu.

 

13 Observeer je persoonlijke ruimte en pas deze aan voor plezier en comfort. Zoek stilte en rust op wanneer je dit nodig hebt.

 

14 Twee uur per dag bewegen is een goed streven. Cardiovasculair en rustig aan.

 

15 Visualiseer een draaiknop waarmee je stresslevels omlaag doet.

Sophie Tanner

Sophie Tanner is een freelance schrijfster gevestigd in Brighton, met meer dan 15 jaar ervaring in reis- en toeristische PR en inhoud.

Vraag het onze Guru Actief

Of kies één van de thema's hieronder